Et nyt år, et nyt budget og en stadig usikker udsigt til, hvordan firmaet skal tjene penge.
I corona-året, der er gået, er der mange stillinger, der er opsagt, deriblandt dem fra marketing. I nogle tilfælde fordi det ikke er til at skaffe kunder, andre tilfælde fordi der ikke er nytænkning og dermed nye måder at tjene penge på og i helt andre tilfælde, pga. frygt og måske lidt uvidenhed om, hvad markedsføring kan gøre for en virksomhed.
Uanset hvorfor, kan det være en god ide at hyre en ekstern/freelancer ind i stedet og her kommer der 5 grunde til hvorfor. (Dette er taget udgangspunkt i mit koncept):
1
Skalerbare marketingtimer
Du kan skalere op og ned på dine marketingtimer afhængig af behovet, måned for måned.
2
Specialist viden
Du får en specialist til at udføre arbejdet uanset hvilket marketingtiltag- og opgave, der er tale om.
3
Konkurrencedygtig og agil
Din virksomhed bliver konkurrencedygtig og agil, fordi det er muligt at ændre på opgaverne, afhængig af behovet.
4
Innovativ viden
Du får et nyt syn og perspektiv på dine tiltag, fordi der kommer ny viden ind.
5
Omkostningseffektiv
Du får det du betaler for.
Det er billigere at hyre freelancere ind, da de ikke kræver diverse tillæg, goder og arbejdsudstyr, samt ansættelsesproces mv. og ikke mindst muligheden for sygdom, ferie mv., som der jo ikke betales til, men kun de reelle timer, der arbejdes.