Din online tilstedeværelse er vigtig disse dage. For vi skal holde os inde døre – og med god grund. Det betyder desværre for rigtig mange virksomheder, at de mister indtjening pga. faldende besøg i butikker og ingen møder eller ordrer ude i virksomhederne.
Så hvad gør folk i stedet? Hvad gør du?
De fleste går nok på internettet for enten at søge ny viden, købe varer online og bruger generelt længere tid på internettet end de gjorde for bare en uge siden.
Ifølge Danmarks Statistik handlede 74% af den danske befolkning mellem 16-74 år online sidste sommer og 97% anvendte internettet. Jeg tænker at det tal er stærkt stigende disse dage.
Kilde: https://www.dst.dk/da/Statistik/nyt/relateret?pid=1535
Derfor er det vigtigt, at du og din forretning er synlig, når folk søger på internettet
– Er du/I det?
Hvis du fx tilbyder værktøjer/programmer til online møder, kommer du så frem, når dette søges på Google?
Oversigt over søgetermet “online møder” i Google Trend.
Og hvad så, hvis de finder dig eller din virksomhed via en søgning?
Er din hjemmeside gearet til at tage imod besøgende? Har du sørget for at have “Call 2 Action”, så du leder dine besøgende de rigtige steder hen, fx til din kontaktside eller direkte hen til den service eller produkt de søger efter?
_
Dette er blot en brøkdel af de mange overvejelser du skal gøre dig, når du skal sikre din online tilstedeværelse.