Oplever du også at mund-til-øre-metoden (word of mouth – kært barn med mange navne) ikke virker så godt for tiden? Det er der en god forklaring på.

 

Under denne Corona-krise ses vi ikke så tit og vi oplever desuden heller ikke så meget og har derfor ikke så meget at fortælle til hinanden. Og når vi endelig snakker sammen, handler vores samtaler oftest om Corona og de konsekvenser den har for os.

Full service marketingafdeling

Vær synlig

Så derfor er det endnu mere vigtigt, fortsat at være synlig, så din virksomhed og jeres produkt eller services stadig ligger folk på sinde og de kan huske jer. Og dermed også komme i tanke om jer, næste gang snakken falder på en udfordring, som I kan løse.

Så selvom I måske ikke har så meget at lave nu, eller bruger tiden til innovative tiltag, så fortæl om det. Inddrag dine samarbejdspartnere, leverandører og kunder.

Det er en god ide at blive skarp på jeres kommunikation; hvor kommunikerer I, hvilke kanaler, hvad kommunikerer I, se hvor I har succes og se, hvor det halter. Find på nye tiltag og se hvad der virker bedst for jer. En god ide er at lave et ”mind map” eller brainstorm over alle jeres elementer. På den måde kan I få et overblik og måske sætte det i et system. Den perfekte løsning vil selvfølgelig være en kommunikationsstrategi- og plan.

Tag udgangspunkt i kunderejsen

Husk også på kunderejsen, som består af følgende elementer:

Opmærksomhed > Interesse > Ønske > Køb > Loyalitet > Anbefaling.

Her er det vigtigt at se nærmere på ”opmærksomhed” – altså det at din målgruppe skal blive opmærksom på din virksomhed. Det gør de bl.a. ved at andre anbefaler dig, men som nævnt tidligere, er det måske ikke så aktuelt lige nu, fordi:

  1. Det er lang tid siden nogle har købt dit produkt/ydelser, og de har måske allerede glemt det.
  2. Vi snakker om andre ting nu (Corona).

Så derfor er det vigtigt, at I som virksomhed skal forblive top of mind og det gør I ved at kommunikere med jeres omverden og skabe opmærksomhed omkring virksomheden, produkterne og ydelserne.